Mer detaljerad information finns i Svepars etiska regler och stadgar.
Svepark önskar få till stånd ett samarbete inom branschen som leder till att parkering fungerar bra och har allmänhetens uppskattning. För att branschen ska fungera bra behöver vi bli fler medlemmar och fler som omfattas av våra gemensamma mål.
Svepark har ett servicebolag, Svepark Service AB där huvuddelen av verksamheten bedrivs.
Medlem erhåller stöd och råd inom rimlig omfattning från Sveparks kansli. Medlemmar har lägre avgift på kurser och seminarier samt erhåller en fri deltagare på den årliga konferensen som Svepark anordnar.
Medlemsavgifter består av 2 delar dels medlemsavgift till Svenska parkeringsföreningen om 200 kr och dels en serviceavgift till Svepark Service AB som baserar sig på verksamhetens omsättning föregående år enligt följande:
Avgifter 2020
Omsättning lägre än 15 mkr 15 000 kr
Omsättning 15-35 mkr 25 000kr
Omsättning högre än 35 mkr 50 000kr
Priset på serviceavgiften är exkl moms och är avdragsgill.
Gå mer i Svepark och verka för att Parkeringsbraschen kännetecknas av:
Bra Utbildning, Tydlig och korrekt Skyltning, Personal med kläder som framgår att de arbetar med parkering och bilar med synlig märkning,
Fastlagd övervakningspolicy, Inga provisioner till personal, Tillgänglig kundtjänst God inkassosed.
Styrelsen fattar beslut om medlemskap och i de fall det kan bli aktuellt uteslutning.
Ytterligare information kan fås av Sveparks VD Lena Karlsson 08 – 20 97 00 (vardagar 09.00-17.00)
Ansökan skickas gärna elektronisk till lena.karlsson@svepark.se